Moč není sterilní, mýtus padl

I močový měchýř zdravé ženy obsahuje bakterie. Během svého výzkumu na to přišli vědci z  Loyolské univerzity v Chicagu.  Tvrzení, že moč zdravého člověka neobsahuje žádné choroboplodné zárodky, je tedy zřejmě pouhý mýtus. Přesto doposud žádné bakterie přítomné v čerstvé moči nikdo neviděl, jako to? Tyto bakterie se totiž běžnými kultivačními metodami nedají vypěstovat. Přesto tam jsou. A byly přítomné v moči, kterou dobrovolníci namočili přirozenou cestou, a také v moči odebrané katetrem či jehlou.

Bakterie pak objevili analyzováním vzorků sekvenováním 16S rRNA, která se využívá k identifikaci mikroorganismů, ovšem zjistili, že už v laboratorních podmínkách dále nerostou. Lékaři zatím netuší, proč se bakterie v močovém měchýři udržují. Zaměří se na to jejich další výzkum. Vědci zatím jen odhadují,že bakterie mohou být buď úplně neškodné, anebo by mohly být průvodci nemocí močového měchýře, které se teprve  rozvinou.

Příspěvek byl publikován v rubrice .Top, .Články, 21.Století, Lidské tělo, Medicína, Objevy, Zdraví. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.