Objevena lebka největšího dinosaura

Světoznámá paleontologická oblast východního Španělska Teruel, kde se kope již od roku 2005, vydala další zajímavé svědectví. Paleontologové objevili lebku největšího popsaného evropského ještěra z jurského období. S objevem této fosilie byl také potvrzen nový dinosauří rod Turiasauria a sestaven nejkomplexnější Turiasauria na světě (vědci mají nyní 55 % kostí tvora).

Lebka měřila 70 centimetrů na délku, půl metru na výšku a 45 centimetrů na šířku. V poměru k tělu byla malá, „aby se mu nezlomil krk“, vysvětlil paleontolog Luis Alcalá. Větší část lebky byla vyčleněna zubům, mozku pak náležela menší část. V objevené lebce nalezli vědci zatím jen 7 zubů.  Odhaduje se, že gigantický ještěr měřil až 30 metrů a mohl vážit i 40 tun. Badatelé zdůrazňují význam objevu, neboť kosti v lebce jsou velmi křehké, některé měří jen několik milimetrů.

Příspěvek byl publikován v rubrice .Top, .Články, 21.Století, Historie, Objevy, Paleontologie. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.