Popcorn je starý téměř 7 000 let

Až příště budete při sledování některého z nových hollywoodských blockbusterů chroupat praženou kukuřici, můžete věnovat krátkou myšlenku původu této pochoutky. Nové archeologické nálezy z Peru totiž ukázaly, že na prvním popcornu si pochutnávali původní obyvatelé Ameriky již před téměř 7 000 roky.

Kukuřice byla s největší pravděpodobností poprvé domestikována asi před 9000 let v oblasti dnešního Mexika. Z tohoto centra se začala postupně šířit, až se postupně stala jednou z nejdůležitějších zemědělských plodin. Podle nových nálezů z peruánských archeologických lokalit Paredones a Huata Prieta znali původní obyvatelé Peru úpravu kukuřice na mouku u „popcorn“ již okolo roku 4 700 př.n.l., tedy o celých 1000 let dříve, než si vědci dříve mysleli.

„Tento nález je důkazem, že v mnoha oblastech světa se s experimentováním s pojídání kukuřice ještě před tím, než tyto kultury vytvořily keramiku,“ vysvětluje význam nového objevu jeho spoluautorka Doloros Pipernová, kurátorka expozice archeologie Nového světa ve Smithsoniánském přírodovědeckém muzeu ve Washingtonu DC.

Příspěvek byl publikován v rubrice .Top, .Články, 21.Století, Archeologie, Potraviny, Zajímavosti. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.