Náš domov – Mléčná dráha!

Naše galaxie, kterou jsme pojmenovali Mléčná dráha, je velkou spirální galaxií. Po galaxii M31 v Andromedě je Mléčná dráha druhou největší galaxií a její hmotnost je pravděpodobně v této skupině největší.

Průměr disku Mléčné dráhy činí přibližně 8,6 x 1017 km. Jedná se o poměrně plochou galaxii – v místě, kde se nachází Slunce, je její tloušťka asi jen 0,3 x 1017 km. Tvar galaxie je přirovnáván k CD disku, z nějž vystupuje pouze střed – galaktické jádro.

Podle zatím posledních dostupných údajů tvoří disk Galaxie několik galaktických ramen ve tvaru logaritmických spirál, v nichž se nacházejí především hvězdy populace I, difuzní mlhoviny a otevřené hvězdokupy.

Příspěvek byl publikován v rubrice .Top, .Video, 21.Století, Astronomie, Vesmír. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

1 komentář u Náš domov – Mléčná dráha!

1. Jerry napsal:

Naše galaxie se nejmenuje mléčná dráha. Nazývá se tak pouze rameno (pás), který je vidět ze země. To jen aby byl pořádek. -)