Cesta k super proteinu začala v Yellowstonu…

V minulosti jsme již mnohokrát slyšeli o alternativách k živočišným bílkovinám, jejichž případné zdroje se nacházely kupříkladu v řasách či kvasinkách. Ovšem startup Sustainable Bioproducts nyní přichází s něčím úplně novým…

Nové „alternativní maso“ vzniká pomocí mikrobů žijících v horkých pramenech. Jak sdělil médiím výkonný ředitel společnosti  Sustainable Bioproducts Thomas Jonas, nalezli tvůrci inspiraci na místě vskutku nečekaném – v Yellowstonském národním parku.

„To, co tu máme, je super protein a pochází z jednoho nejvíce nedotčených divokých míst na planetě,“ prohlásil Jonas v rozhovoru pro Business Insider. Věc se má tak, že v yellowstonských horkých pramenech žijí mimořádně odolné mikroorganismy, které se dokážou množit navzdory nehostinným podmínkám v podobě vysoké teploty či omezených zdrojů. A právě díky nim došlo ke zrodu nové fermentační technologie umožňující pěstování proteinů s vysokou nutriční hodnotou.

Odborníci krmí mikroby škroby, glycerinem či dalšími základními složkami potravin, aby tak vytvořili univerzální produkt různé konzistence a chuti. Pokud vše půjde hladce, pustí se Sustainable Bioproducts co nevidět do výstavby výrobních hal, kde by se měly zrodit první verze výrobků z tohoto proteinu. Zda bude projekt skutečně úspěšný však ukáže až čas.