Objevena soustava podobná té naší

Astronomové objevili vzdálený solární systém, v němž jsou planety uspořádány podobně, jako ty v naší sluneční soustavě. Objev zároveň přináší naději, že obdobných planetárních systémů může být více a že je vědci dokážou najít.
Vědci z Kalifornské univerzity v Santa Cruz studovali hvězdný systém Kepler-30, který se nalézá 10 000 světelných let od Země a zjistili, že všechny jeho tři (dosud) známé planety obíhají ve stejné rovině okolo rotující hvězdy – stejně, jako planety v naší Sluneční soustavě. Výsledek podporuje teorii formování planet, která předpokládá, že planety vznikají z prachoplynového disku, který se nachází kolem nově zrozených hvězd.
Příspěvek byl publikován v rubrice .Top, .Články, 21.Století, Astronomie, Fyzika, Mezi planetami a hvězdami, Objevy, Vesmír. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 komentáře u Objevena soustava podobná té naší