Na rýmu se superpočítačem

Jen málokterá nemoc je tak banální a všudypřítomná, jako obyčejná rýma. Co však již vůbec banální není, je poznání neuvěřitelně složité struktury viru, který ji způsobuje, na molekulární úrovni. S tímto úkolem, který by měl vést k vytvoření účinného antivirotika, napomáhá nyní australským vědcům jeden nejvýkonnějších superpočítačů světa IBM Blue Gene/Q.

Úkolem, který stál před počítačem IBM Blue Gene/Q, bylo vytvořit pokud možno co nejkomplexnější model kapsidy lidského rhinoviru. Právě na ni se totiž mohou vázat některé látky, které následně dokáží vyřadit virus z provozu. Tento úkol nezdolává počítač poprvé. Díky omezené výpočetní kapacitě kapacitě však probíhaly simulace jen omezené části povrchu viru. Informace, získané díky výzkumu australské firmy Biota Holdings LTD., však umožnily vytvořit velmi komplexní 3D model virového povrchu.

Příspěvek byl publikován v rubrice .Top, .Články, 21.Století, Medicína, Mikrobiologie, Příroda, Zdraví. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.