Zdraví seniorů prozradí střevní mikrobi

Střevní mikroflóra, tvořená vzájemně propojeným ekosystémem nejrůznějších druhů bakterií, je velmi důležitým „orgánem“ našeho těla. Irští vědci z University College v Corku nedávno prozkoumali střevní mikroby řady seniorů a zjištěná fakta porovnali s údaji o jejich zdravotním stavu. Mezi zdravím a stavem mikrobů ve střevech podle nich existuje jasná souvislost.

Zjištění týmu Paula O´Toola, která byla publikována v odborném časopise Nature, jsou o to zajímavější, že je známo, že u mladých lidí se střevní mikroflóra podobá jako vejce vejci. Proměny v druhovém složení bakterií však často značí zdravotní obtíže jako jsou zánětlivá onemocnění či obezita. O´Toolův tým se zaměřil na průzkum 178 subjektů starších 65 let, které se v době výzkumu nacházely buď v nejrůznějších zdravotnických zařízeních v Irsku nebo v domácí péči.

Nashromážděná data jednoznačně potvrdila vztah mezi rozmanitostí bakterií, stravou a zdravotním stavem. Studie irských vědců by se tak mohla stát odrazovým můstkem pro další vyvíjení diagnostiky a následné léčby, založené na cílených proměnách střevní mikroflóry.

Příspěvek byl publikován v rubrice .Top, .Články, 21.Století, Lidské tělo, Medicína, Zdraví. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.